Kontraster

högt och lågt, svart och vitt, stort och smått

Med råtacklat till havs

Kategori: Händelser


En eftermiddag till sjöss med briggen Tre Kronor.
Förutom en timmas regn så var det mycket spännande att se hur det går till att segla råtacklat...
...i kuling...
 
För den som är intresserad så har jag en instruktionsbok på 142 sidor att låna ut om nån
vill veta mera, jag nöjer mig med att visa lite bilder här på Kontraster:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
     
 
     
 
     
 
 

Och till sist bjuder jag på en bonus i samma ämne, ohoj seglarvänner:
 
 
 

 Youtube - en guldgruva!

 

Kommentarer

  • Lasse Jansson säger:

    Cool havsäventyr på läcker båt! Och tack för filmklippet, ohoj! Det hade jag nästan förträngt... :-)

    Svar: Hej! Ja det var riktigt annorlunda o kul att se hur det gick till! Men hur kan man glömma Valerius Hansson & Tom-Olof Ström, dessa legender!! ;-)Ohoj!!!
    Jimmy Steen

    2013-08-19 | 11:16:20
    Bloggadress: http://fotbollslasse.blogspot.com
  • Ephraim Långstrump säger:

    Har du gått och blivit en sjöbuse på semestern? Såg friskt ut på bilderna.

    Svar: Ohoj! Jo det är min nya giv, stackars arbetskamrater när jag kommer tillbaka dit om jättelänge... Hälsa Pippi!
    Jimmy Steen

    2013-08-19 | 22:40:18

Kommentera inlägget här: