Kontraster

högt och lågt, svart och vitt, stort och smått

Va ska slaivi var um int i gröitu!

Kategori: Expedition Gotland

 
Sååå!
 
Då var höstens höjdare avklarad, alltså expeditionen till Gotland första helgen i oktober!
En alldeles äkta fotografisk expedition tillsammans med två fotokompisar där vi under
3 dagar hann med 3 fantastiska morgnar med soluppgång samt en massa andra ställen
runt ön, framförallt längst kusterna, en riktig höjdare som sagt!!!
Resan finns bevarad i tre olika versioner,
detta är del 1 av min version med bilder i en salig blandning:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Yvonne Sparreteg säger:

    Jättefina bilder men ser kallt ut,

    Svar: Tack. Lite svalt var det på sina håll. Men med rätt kläder så... ;-)
    Jimmy Steen

    2017-10-14 | 10:15:49
  • Lasse Jansson säger:

    Bra och starkt material Jimmy! Exakt så där minns jag resan också. "Expedition" är nog en bra sammanfattande beskrivning av det vi gjorde. Söndagens elaka väder bidrog till expeditions-stämpeln.

    Jag har inte stött på en plats som är lika foto-tacksam som Gotland. Möjligheterna känns outtömliga. Vi hade extremt stor tur med soluppgångarna då vädret var oss nådigt.

    Jag tycker det är mycket intressant att ta del av dina tolkningar av det vi hade framför ögonen. Vilka motiv missade jag? Hur skiljer sig valen att dokumentera mellan olika personer? Riktigt kul att se ditt material och jag har väntat ivrigt på publiceringen. Nu vet jag mer och ser fram emot kommande inlägg! :-)

    Svar: Tack själv, mycket bilder väller nu ut från oss alla tre, och känslan är att vi varit på samma plats men ännu inte kopierat varandra vilket är lite överraskande. Dock så kommer det mera, vi har chansen fortfarande ;-) Gotland är fantastiskt, och har man samma tur med framförallt morgnarna som vi hade så får man verkligen vara tacksam. På återhörande!
    Jimmy Steen

    2017-10-14 | 11:22:20
    Bloggadress: http://lassesfoto.blogspot.se
  • Stefan Karlsson säger:

    Dina och Lasses bilder inspirerar. Kanske jag kommer till Gotland igen, denna gången med fokus på det härliga landskapet och inte krogarna med allt vad det innebär.

    Ni har olika fokus på era bildserier, du och Lasse. Bägge lika fina och inspirerande dock.

    Svar: Tack, det låter bra att de inspirerar dig med. Jag är fast, nu återstår "bara" att boka in den resan så att det blir lika lycket som denna gången. Och intressant det där med olika fokus, det känns som om vi inte kopierat varandra vilket är bra då vi ändå anföll i flock förutom på fredagskvällen då jag gick på stan isf fotade hockey...
    Jimmy Steen

    2017-10-15 | 14:32:45
    Bloggadress: http://stefansvardag.wordpress.com/
  • AnnBritt säger:

    Vilka underbara bilder. De får mig att längta tillbaka till ön.
    Det finns så många underbara ställen att se och uppleva där.Själv så upptäcker jag något nytt varje gång jag är där.

    Svar: Härligt, tackar. Kan bara hålla med, Gotland är fantastiskt och det finns åtskilligt mer att upptäcka än det vi hann med. det blir m.a.o. fler resor dit... ;-)
    Jimmy Steen

    2017-10-15 | 16:00:03

Kommentera inlägget här: