Kontraster

högt och lågt, svart och vitt, stort och smått

Hänryckningens tid...

Kategori: Platser

 
Idag är det pingstafton, och dessa tider kallas ibland hänryckningens tid.
Om man kan kalla björkpollen-nysningar tillsammans röda kliande ögon,
och en värkande armbåge beroende på för mycket fotande utan stativ
så är jag hänryckt, väldigt mycket hänryckt. Annars troligen inte alls...
 
Alltså inte klackarna i taket just nu och det har ju speglat av sig här på Kontraster.
Över två månader sedan senaste inlägget och egentligen borde inte detta inlägg
göras heller, men vill bara visa att jag lever...
Veckan efter påsk var jag ledig, och torsdagen den första april satte jag mig på tåget
och drog till huvudstaden för att få lite inspiration (trodde jag ja...)
Grått, kallt och allmänt tråkigt gjorde att det inte blev så som jag hoppats
men några musei-besök blev det i alla fall.
Det finns en anledning till att det tagit 1½ månad innan bilderna visas
för de är inte riktigt på den nivån jag vill visa egentligen,
men här kommer de i.a.f., ta dem för det de är...
 
        
 
     
 
     
 
     
 
     
 
     
 
     
 
 
 
 

Kommentarer

  • Lasse Jansson säger:

    Hjälp en gammal förvirrad man, vilka museer har du besökt? Jag kan ha varit på något av dem och i så fall för sisådär 30-33 år sedan. Var har de vaxfigurerna? Salvador Dali är säkert något av konstmuseerna. Ja, du märker att jag inte är någon flitig besökare i Stockholm. :-)

    Svar: Hej Lasse! De fula och ogästvänliga figurerna fanns på armé-muséet på Östermalm, lika spännande som det låter. Den moderna konsten eller vad man ska kalla det var från Moderna muséet och så blev det en bild från Livrustkammaren under Stockholms slott. Gemensamt för all dessa muséerna är fri entré numera, gratis är gott som nån sa... ;-)
    Jimmy Steen

    2016-05-16 | 20:42:15
    Bloggadress: http://lassesfoto.blogspot.com

Kommentera inlägget här: