Kontraster

högt och lågt, svart och vitt, stort och smått

Nyköpings festdagar, del 3

Kategori: Händelser

 
På scenen:
 
 
Tredje och sista delen från Nyköpings festdagar utspelas runt scenen på Stora Torget.
En mindre scen än vad vi varit vana vid de senaste åren, men den kändes alldeles lagom!
Konsertfoto har jag inte testat tidigare så det kändes bra att få prova
inför det som komma skall...
Blev hyfsat nöjd över resultatet, och nu vet jag vad man behöver tänka på...
 
 
 
Såg de sista tre akterna på fredagen, här kommer de i kronologisk ordning:
 
Klimakterie-pop, mera känt som dansband. Det första jag tänker på när man nämner dansband
är det det så kallade dansbandsleendet.
Påklistrat eller ej, hur kul kan det vara att fånflina en hel kväll på scenen?
Bandet hette i alla fall Cavalkad och jag tycker det räcker med en bild, den säger allt...
 
 
 
 Bright Lights med Jenny Ledenvik.
När dom riggade scenen så lämnade dom kvar ett notställ mitt på scenen vilket gjorde
mig lite irriterad, den gör sig inte så bra mitt i alltihop när man vill fotografera tänkte jag.
När sångerskan sedan kom in på scenen så önskade jag istället
att notstället hade varit minst dubbelt så stort...!
Jag är helt övertygad om att det finns större svarta plastsäckar att köpa som hade täckt mer...
Bandet som sådant med sångerskan Jenny var ett mycket kompetent cover-band
med många bra versioner av många bra låtar!
     
 
Och inte saknades det fans som diggade och njöt för fullt:
 
 
 
 
Sen gled kvällens konferencier in på scenen, Nyköpings svar på Babben Larsson:
Tony Irving!
 
 
Han presenterade på sin välkända accent kvällens sista nummer:
Biiiiiit Fråuzöööööööör
 
     
 
Beat Frozer
En Nyköpingsgosse som fick igång ett jäkla discodrag med både musik och lasershow.
Senast jag var på disco, ca. 1983, var det lite lugnare vill jag minnas, åren går...
 
 
That´s all från festdagarna 2013!
 
 
PS! Imorgon tisdag kommer det lite bilder från lördagens gummibåtscruising i ån,
missa inte dom!
 
 
 

Kommentarer

  • Lasse Jansson säger:

    Den första bilden är superb!

    Och jag som brukar få ta skit när jag står för min åsikt att Tomas Ledin ger mig kalla kårar och olustkänslor. Att ge sig på dansbandskulturen (nåja, i alla fall indirekt) är nästan lika illa... ;-) Jag håller helt och hållet med dig men orkar inte ta striden! :-)

    Överlag kanonbilder och inte bara du levererar utan även utrustningen som bjuder skärpa, obefintligt brus samt härliga färger i det svårbemästrade ljuset.

    Svar: Tack Lasse!Jo, att svära i kyrkan kan bli ödesdigert, men det skiter jag i. ;-)
    Bilderna är jag ganska nöjd med så nu är jag redo för nåt riktigt stort (om vädret tillåter). På fredag ska jag fota en konsert med mina idoler sedan 1978...
    Ber att få återkomma här på bloggen om detta. ;-)
    Jimmy Steen

    2013-08-06 | 10:23:20
    Bloggadress: http://fotbollslasse.blogspot.com
  • Janne Josefsson säger:

    Fortfarande är det tydligen så att tjejer blir mer bedömda för utseendet, än prestationen.
    Nog borde du kunna presentera en mindre taskig bild, eller hur?

    Svar: Hej! Dom enda jag nämnde i positiv bemärkelse för sin prestation på scenen den kvällen var just Bright Lights med Jenny Ledenvik. Däremot så tyckte jag inte att det var en speciellt snygg scenklädsel (minst sagt) Jenny hade på sig vilket jag också skrev. På min blogg skriver jag det jag tycker och visar illustrerande bilder (av varierande kvalitet ska erkännas) ur min synvinkel och jag skriver under med mitt eget namn. Synd om du inte läst ordentligt eller missuppfattat något, men om du förväntar dig ett mer utförligt svar så är du välkommen att maila mig med ditt riktiga namn och mailadress!
    Jimmy Steen

    2013-10-29 | 16:15:42

Kommentera inlägget här: