Kontraster

högt och lågt, svart och vitt, stort och smått

En het vecka...

Kategori: Expedition Öland

 
Efter ett uppehåll på två år, senast i juni 2016, så var det dags för ännu ett besök
på ön med solgaranti, Öland. Återigen fick personalföreningens lilla lägenhet i Byerum på 
den nordvästra kustremsan agera basecamp och vilken vecka det var.
Redan på nervägen så visade den fantastiska sommaren upp sig med plus 33 grader i 
det småländska inlandet, men det slogs redan min andra dag på Öland, 34 grader då.
 
Veckan var tänkt som en semestervecka där kamerautrustningen fick åka med,
och så blev det med lugna dagar i den starka solen och lite mer bildaktiviteter under kvällarna.
Nedan så visas ett hop-plock av det som togs med några ytterligare bilder på min
Instagram-sida, följ gärna den om ni inte gör det redan! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Och till sist...
 
 
 
 
På återhörande nån gång när man minst anar... :-)
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Atte säger:

    Härliga bilder broder, det var synd att jag inte kunde göra er sällskap på årets resa, och det menar jag verkligen på Allvaret! :-)

    Svar: Hehe, kanske tur, vet inte om jag hade stått ut med herrns dåliga ordvitsar nån längre stund ;-)
    Jimmy Steen

    2018-06-14 | 23:05:55
  • Stefan Karlsson säger:

    Jag förstår att du längtar till Öland. Jag förstod att du längtade till värmen.

    Älskar bilder på solnedgångar (även om vissa tycker de är uttjatade) och du har lyckats...igen

    Svar: Öland längtar man alltid till, däremot värmen... Fast efter New York-resan för 3 år sen med 32-33 i stort sett hela tiden under en hel vecka så har jag nog flyttat fram den gränsen lite. Många tycker att solnedgångar är allmänt tråkiga att titta på men jag hoppas att fler än du o jag gillar några av dem i alla fall... Tack för att du tittat och kommenterat! :-)
    Jimmy Steen

    2018-06-26 | 23:12:25
    Bloggadress: http://stefansvardag.wordpress.com/
  • Lasse%20Jansson säger:

    Du har många fullträffar i detta Ölands-galleri. Fantastiskt fint.

    Fördelen med ett återkommande resmål för oss foto-intresserade är att vi kan se förbi det uppenbara och därefter plocka fram motiven och tidpunkterna då det är som mest optimalt att fota. När jag åker till ett helt nytt resmål blir det som för de flesta andra "turistbilder". Du visar med din bildserie att du kan Öland och området vid Byrum vilket du också utnyttjar föredömligt.

    Nu vill jag till Öland igen. En gång är ingen gång så jag ligger verkligen långt efter. :-)

    2018-07-08 | 11:56:47
    Bloggadress: http://lassesfoto.blogspot.com

Kommentera inlägget här: