Kontraster

högt och lågt, svart och vitt, stort och smått

The Lady

Kategori: New York 2015

 
 
New Yorks mest kända plats?
Troligen frihetsgudinnan...
Första gången i New York så måste man besöka Liberty Island där hon står?
 
Njae, inte under högsäsong och inte om du inte lyckats få tag i biljetter
till att få gå in i statyn, om du frågar mig.
Under högsäsong så måste man beställa tid i förväg för att få göra detta,
inget som jag brydde mig om så jag trampade runt på den lilla, men turistfällemässiga ön
vilket i.o.f.s. var skönt då det fläktade i värmen, men Statue of Liberty är en av de saker
jag avråder från att lägga tid på under ovanstående förutsättningar.
Vet inte om statyn är något att se inifrån heller, ytskiktet i koppar är ca 2mm tjockt
och skelettet är en byggnadsställning, inte så spännande!?
Ta resan för vad den är, eller lägg tiden på nåt annat istället, båtturerna som finns i
många varianter (återkommer till en sådan i ett kommande inlägg) åker precis framför
Liberty Island så det går att få närbilder på damen, the Lady, ändå!
 
     
 
      
 
  
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Stefan Karlsson säger:

    Tack för varningen. Det får bli statyn från någon båt.

    Svar: Ahh, de e nog klokt, det är så mycket man vill se, men hon tål att ses från en turbåt I förbifarten också!
    Jimmy Steen

    2015-09-03 | 22:29:31
    Bloggadress: http://nykping.blogg.se/

Kommentera inlägget här: