Kontraster

högt och lågt, svart och vitt, stort och smått

Street 3

Kategori: New York 2015

 
Tidsskillnaden mellan CET (Central European Time) och US Eastern Time är 6 timmar.
Sverige är alltså 6 timmar före vilket gör att man får 6 timmar extra det första dygnet
när man anländer och blir således extremt morgonpigg (ovant) de första dagarna.
Jag upplevde det lätt att vara vaken längre på kvällarna för att komma in i tiden,
men jag har ju alltid varit en kvällsmänniska...
Kl. 22 amerikansk tid = kl. 04 svensk tid
Förresten kör dom ju med AM och PM, 00-12=AM, 13-24=PM
Det gick väl sådär att vänja sig vid tidsomställningen dit, men det funkade.
 
Däremot att komma hem igen, usch och fy!
De 6 timmarna man fick när man åkte dit tas tillbaka och man ska göra allt 6 timmar
tidigare än i USA, och det var inte lika lätt. En dåsighet under de första dagarna
och man kände av det hela under hela den första veckan på hemmaplan igen.
 
     
 
     
 
     
 
     
 
     
 
  
 
 

Kommentarer

  • Lasse Jansson säger:

    Inledningsbilden, wow liksom! En riktigt tilltalande bild på många sätt.

    Gatubilderna vittnar om en miljö med detaljer som är så annorlunda mot hur vi har det i lilla Nyköping. Jo, vi har gator och hus också, men i en helt annan skala.

    Någon jetlag har jag aldrig utsatt mig för. Kan erkänna att jag känner mig lite skev i knoppen när jag åker österut till Oxelösund men det är väl inte jetlag?!?

    Svar: Ja den som gillar detaljer annorlunda mot hemma blir ganska mättad i NY! ALLT är ju annorlunda, och det faktumet att de inte tokrenoverar allt oavsett om det behövs eller inte, som i Sverige, gör ju att det finns mycket patina precis överallt. Det kommer mera sånt I kommande inlägg. Att känna sig konstig när man åker till Ockle är inte jetlag, men fullt normalt, jag kan intyga detta, jag brukar gruva mig för all malm som bara ligger där och dammar...
    Jimmy Steen

    2015-09-15 | 18:58:42
    Bloggadress: http://lassesfoto.blogspot.com

Kommentera inlägget här: