Kontraster

högt och lågt, svart och vitt, stort och smått

Celebrities!

Kategori: New York 2015

 
Detta inlägg är tillägnat min mamma som alltid tjötar och
undrar om jag har sett nån kändis när jag varit i Sthlm eller som i detta fallet NYC!?
 
Hej mamma!
 
På de guidade bussturerna så berättar guiderna gärna om var det bor kändisar,
men runt deras bostäder så såg jag tyvärr inga.
Dock mitt inne i centrum i närheten av Times Square så låg det en röd matta
utrullad på ett ställe, jag gick in, och där var dom ju:
 
Duke Ellington var kvällens pianist i baren
 
Elton John showade lite framför kameran...
 
 Marilyn Monroe pupidoade lite...
 
Ozzy var där men hölls tillbaka av hustrun Sharon, tur det...
 
Spiderman var där!
 
Och Andy Warhol, framför ett av sina verk.
 
Bruce Willis, dö-hård som alltid!
 
Lucille Ball, hmm, trodde hon var äldre...
 
Johnny stod och deppade i ett hörn...
 
Medan Susan Sarandon stod och glänste...
 
...ihop med Frankensteins monster, trevlig kille för övrigt!
 
Greve Dracula kändes däremot inte så välkomnande.

Och... inte den här filuren heller...
 
Däremot stod Annie Leibovitz och jag och pratade kameror en stund...
...eller, jag pratade och hon stod mest tyst och still, i.o.f.s. ...
 
Dalai Lama var glad, som vanligt!
 
Däremot så var det nåt skumt med Abraham Lincoln, han såg väldigt fräsch ut
för att vara 206 år...
 
Oprah Winfrey däremot, hon var sig lik!
 
John Wayne, bredbent som få, och honom vågade ingen bråka med!
 
E.T. tjatade som vanligt om att få ringa hem, men han fick inte låna min telefon
då det bara till Sverige kostade 22,75:- i minuten!
 
Och presidentparet önskade lycka till på resten av mina New York-vistelse!
 
Så mamma, nu vet du vilka jag träffade i New York!
 
 
 
And to all the rest of you who understand English, this is the place i visited... 
Hope she doesn´t get it!   ;-)
 
  

Kommentarer

  • Lasse Jansson säger:

    Inte mycket att vänta på svar av. Om man försöker kommunicera verbalt, alltså.

    Jag har varit i London och besökt deras vaxkabinett. Där tyckte jag de varvade riktigt bra och verklighetstrogna avbildningar med skeva, plastiga och ytterst fula försök. Extremt dyrt var det också med inträdet men det var ju en turistmagnet så vad skulle man göra annat än gå in där...? :-)

    Svar: Hehe, nej dom var lite stela i kommunikationen... Håller med, det fanns riktiga skräckexempel som jag nästan hade lyckats bättre med själv, men dom hamnade inte på bild utan dessa är de bästa som jag såg det! Glad att jag köpte N.Y. Pass, tjänade en del kosing på det faktiskt, och så slapp jag kön!
    Jimmy Steen

    2015-09-04 | 15:01:38
    Bloggadress: http://lassesfoto.blogspot.com
  • Yvonne Sparreteg säger:

    Haha vad du är rolig junior.

    Svar: Sån är jag! ;-)Google translate??
    Jimmy Steen

    2015-09-07 | 21:08:48
  • Anonym säger:

    Haha, det är ju skrivandet som är din stora talang, rent objektivt. Du kan lägga ner kameran helt och hållet :-)

    Förresten, var inte Abraham Lincoln också tämligen LIK sig själv ?

    Svar: Eh, ja, men ordvitsar är det nog lika bra att låta bli, det finns lite konkurrens på det området...
    Jimmy Steen

    2015-09-08 | 10:38:08
  • Martin Ward säger:

    Ja, ibland är man anonym, ibland inte...ovan var jag det. Ovan som man är.

    Svar: Hade inte IP-numret avslöjat dig så hade jag kunnat tro att det var en jobbarkompis, hans ordvitsar är lika illa nämligen... Men ibland kan det vara skönt att vara anonym!
    Jimmy Steen

    2015-09-08 | 10:39:05

Kommentera inlägget här: