Kontraster

högt och lågt, svart och vitt, stort och smått

Spanarna...

Kategori: Expedition Öland

 
...vid Ottenby fågelstation.
För mig som ytterst måttligt fågelintresserad är det mest alla fågelnördar man tänker på
när man besöker Ottenby på den allra sydligaste spetsen vid Långe Jan.
Mestadels äldre medelsålders män eller par, även om yngre förekommer också.
Med kikare stora som bazookas står de timma ut och timma in för att kunna
pricka av ytterligare en art i meritlistan. Jag är imponerad av deras uthållighet,
men tror inte att detta nånsin skulle vara något för mig!?
 
 
 
 
 
 

 
Men några enstaka andra motiv blev det också.
 
Och en stund för tanke.
Eller bara ett inhopp i fotomodellernas värld i brist på riktiga statister!?
;-)
 
 
 
Här borde inlägget vara slut, och det är det - nästan.
Ska utse den bild jag är mest nöjd med under veckan och tyvärr speglar sig
valet på den känslan jag haft faktiskt t.o.m. före hela Ölandsexpeditionen.
På de 24 senaste månaderna har jag tillbringat en månad totalt på Öland.
 
En mättnadskänsla har infunnit sig, även om det finns mycket mer att upptäcka
så blir det lätt att man går i gamla hjulspår och åker till de vanliga ställena.
Tankarna är att nästa höst åka till nåt annat ställe, Gotland kanske?
Vi får se!
 
 
Här kommer veckans bästa bild (enligt mig) , från den första kvällen:
 
Tack för att ni tittat, och på återseende!
 
 
 
 

Kommentarer

  • Åke säger:

    Snyggt Jimmy !!!
    Bra klass på hela veckan.

    Svar: Tack Åke! Jo, det får väl duga, men det tar på energin på slutet... ;-)
    Jimmy Steen

    2014-10-12 | 15:23:34
  • Stefan Karlsson säger:

    En av många bra bilder Jimmy.

    Svar: Tack, men njaae, några till kanske, men inte många ;-)
    Jimmy Steen

    2014-10-13 | 09:19:24
    Bloggadress: http://nykping.blogg.se/
  • Onkel Bräzig säger:

    ...jag har även, på nära håll, sett medelålders män med OBJEKTIV stora som bazookas...

    /B

    Svar: Kan inte va möjligt! Såg en karl i en spegel en gång, men han var så uuuuung!
    Jimmy Steen

    2014-10-14 | 18:32:05

Kommentera inlägget här: