Kontraster

högt och lågt, svart och vitt, stort och smått

Inspiration...

Kategori: Händelser

 
...har det varit dåligt med den senaste månaden.
Har mer eller mindre gått i foto-ide under de senaste veckorna och har inte ens
kollat på andras bilder som jag normalt gör dagligen.
Kan ju ha nåt att göra med det muntra vädret ute... ;-(
 
Nåväl, Fotomässan har ju blivit något av en tradition de senaste åren, så även i år!
I glada vänners lag bar det av till Älvsjö, en lördag i mörkrets november.
Inga mästerverksbilder, men en reseberättelse blev det i alla fall:
 
 
Porträttfotograferingar i parti och minut är ett självklart inslag på en fotomässa,
i de flesta fall för att visa blixt eller ljusutrustning från diverse fabrikat.
 
 
 
 
Bildutställningar in mass. Riktigt hög klass och riktigt inspirerande!!
 
 
 
 
 
Föredrag hör ju också till en mässa. Ett föredrag som jag gick igång på var
Bildbyråns Joel Marklund som är en sportfotograf i världsklass.
Han berättade om sina äventyr på de olympiska spel han varit på
och visade ett antal prisbelönta bilder.
 
En av mina favoritfotografer som inte har skägg...
 
En sak han nämnde flera gånger var att han jobbar mycket med att hitta nya vinklar.
Jag tog han på orden...
 
 
 
Diverse människor är alltid tacksamma motiv.
 
 
 
 
Och så var det ju det där med prylar...:
 
 
Nikon D4s  +  800/5,6    =    54490:-  +   139990:-
Nån som kan tänka sig att sponsra så jag får tillbaka inspirationen??  ;-)
 
 
 
 
På återseende, när jag har nåt att delge...!
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Hans säger:

    Sköna vinklar och påpassliga snapshots. Kul!

    Svar: Tack! Funderat nåt på det där med sponsring...??
    Jimmy Steen

    2014-11-23 | 00:22:38
  • Tony Örving säger:

    Well done old chap!

    /T

    Svar: För all del...
    Jimmy Steen

    2014-11-23 | 18:58:03
  • Stefan Karlsson säger:

    Måste väl ändå infunnit sig lite inspiration över att överträffa de bilder som visades på mässan?

    Sedan är det så Jimmy att historien bakom en bild många gånger är mer värd än kvalitén på själva bilden.
    En oskarp och till synes lite vanlig bild, kan vara bra mycket mer intressant än en knivskarp och ovanlig bild.

    2014-11-24 | 22:51:08
    Bloggadress: http://nykping.blogg.se/
  • Lasse Jansson säger:

    Att mannen på den översta bilden orkade!? Han malde banne mig på hela fredagen. Det var både lärorikt och underhållande att stå och lyssna på honom (de gånger jag passerade förbi.)

    Moderskeppets (?) tekniker med propellerkepsen for som en tätting även under fredagen. Var det inte glapp i någon sladd så skulle ljud eller ljus fixas eller videoinspelningar skötas. Summan av kardemumman blev i alla fall ett antal intressanta föredrag där uppe på 1:a-scenen.

    Jag håller båda tummarna för att du fått den inspirations-kick du verkar gå och längta efter!

    2014-11-25 | 20:09:56
    Bloggadress: http://lassesfoto.blogspot.com

Kommentera inlägget här: