Kontraster

högt och lågt, svart och vitt, stort och smått

I huvudet på Gunde Svan

Kategori: Händelser

 
Detta inlägget kanske borde ligga på min sportblogg Strikeout men jag kör här i alla fall!
 
10:e maj 2014 var en stressig dag.
Kanotslalomtävling vid Perioden, dessutom kanotregatta i hamnen (som jag hoppade över),
men även en specialare i form av TV-inspelning av "I huvudet på Gunde Svan".
Huvudpersonen var kanotisten Susanne Gunnarsson:
 
Jag lyckades med tur och charm(?) få stå mellan TV-kamerorna på bryggan som stängdes av
för passage under loppet eftersom dom gungade när man rörde sig på dom.
Och för en gångs skull så hade jag inte mest eller störst kamerautrustning... 
 
Många Nyköpingsbor och tävlande från kanottävlingen var på plats och hejade.
 
Troligen en ren tillfällighet att en riktig svan passerade under loppet men jag som
gillar ordvitsar och billiga skämt tyckte det var lite roligt i alla fall!
  
Själva racet då, ja Gunde till vänster och Susanne till höger.
 
En kanske inte helt konventionell stil i sittbrunnen,
men jag hade nog inte sett mycket bättre ut själv...
 
...medan Susanne hade en mer van åkställning.
 
Två trötta hjältar precis efter målgång, det var ju ett tag sedan 80- och 90-talet...
 
Lite spel inför kamerorna, räknade ihop till totalt 9 TV-kameror på plats,
en stor produktion alltså!
 
Och ett tack för god kamp förstås, det är ju trots allt TV...
 
Och det roligaste ögonblicket den dagen. Efteråt när TV-kamerorna släckts så kläcker Gunde:
-Och så ska pressen ha sina bilder, pekar på mig och smajlar upp sig som aldrig förr!
Tack för den!!!
 
 
 
Vem som vann??
 
Kolla imorgon söndag på TV4 kl. 20.00,
vi i pressen blev ombedda att inte avslöja detta i förväg...  ;-)
 
 
 
 

Kommentarer

  • Lasse Jansson säger:

    Pressfotograf Steen, trevlig dokumentation!

    Jag är djupt imponerad av Gunde Svan i denna programserie. Förra veckans avsnitt bjöd dessutom på starkare känslor än vanligt och det var omöjligt att inte bli djupt berörd när Anders Olsson berättade om hur nära det var att han gett upp och helt enkelt valt att dö... Hur Gunde klarar att lära sig alla tekniskt svåra sporter och (trots visst handikapp) ge de gamla stjärnorna en tuff kamp kan bara förklaras med hans mentala inställning och extrema envishet. Och god fysisk form förstås!

    Svar: Måste erkänna att jag inte sett de tidigare avsnitten av Gunde men såg nu Susanne Gunnarsson-avsnittet och förstår vad du menar! Han känns äkta och det formar programmet, ett ovanligt äkta program i dagens mediabrus!
    Jimmy Steen

    2014-11-01 | 13:19:04
    Bloggadress: http://lassesfoto.blogspot.com
  • Bengt Grive II säger:

    Vad hände ...vem vann?
    ..månne Gunde i den gurkröda dressen? ...eller kanske Susanne i den vaniljsvarta kreationen...?
    SVARA!!!NU!!

    Svar: Hahahaha! ;-)
    Jimmy Steen

    2014-11-05 | 20:41:35
    Bloggadress: http://tourettetilldvardags.com

Kommentera inlägget här: