Kontraster

högt och lågt, svart och vitt, stort och smått

Nationaldagen 2014...

Kategori: Platser

 
...blev en sällsynt lyckad improvisation på väg mot målet...
...som får ett eget inlägg som publiceras natten mot tisdag.
 
En 4-timmars walk-around på Södermalm och i Gamla Stan blev det.
Dessutom ett sällsynt besök på inre borggården på slottet, första gången faktiskt!
Och visst fick vi möta kungen, men inte på inre borggården, utan långt därifrån...
 
Allt detta i ett av mina bättre inlägg på länge! (Tycker jag alltså...)
Och en kändis blev det, hittar du vem?
 
 
 
 
 
 
 
 
 
      
 
     
 
     
 
     
 
     
 
    
 
        
 
        
 
 

 
 
 

Kommentarer

  • Lasse Jansson säger:

    Fin blandning av detaljbilder och gatufotografering. En ny genre du gett dig in på? Jag har inte många gator här i Stigtomta att bevaka, kanske borde se mig om efter en mer storstadsliknande miljö om jag bestämmer mig för att våga mig på den klassiska gatufotograferingen.

    Svar: Tack Lasse. Får man föreslå Vrena?Skämt åsido, det handlar mycket om ett ord du nämner; våga!
    Jag kämpar varje gång med just modet att våga när det är folksamlingar men skam den som ger sig, jag tror att det släpper vartefter när man väl släpper loss!
    Det blir garanterat fler resor till Sthlm, du får gärna hänga med en lördag vad det lider framöver så får vi träna urban miljö ihop! ;-)
    Jimmy Steen

    2014-06-09 | 17:11:54
    Bloggadress: http://lassesfoto.blogspot.com
  • Atte säger:

    Jag tror att "kändisen" inte är en person, utan att du menar brandstationen från NileCity 105, någonting!
    Annars tror jag att det är han på cykeln, för han ser känd ut- åtminstone för psyk- vården!

    Svar: Hmm, jo visserligen har Weiron i ottan åkt utanför brandstationen på söder för typ 20 år sen men det var inte den jag menade... Får väl avslöja att det är den sista stående bilden som menades, där står popsnöret Ulrik Munther och leker med mobilen.Han har samma mösstyp som dig förresten, gubbkeps. Skillnaden är ju dock att bara en av er är gubbe... ;-)
    Jimmy Steen

    2014-06-09 | 23:45:25
  • Stefan Karlsson säger:

    Ha-ha, Jimmy, nu kommer vi på dig.
    Du syns allt oftare i Stockholm. Är det en flytt som är på G?

    Att du inte besökte Rinkeby på Nationaldagen, precis som både partiledare, regerings- och riksdagspolitiker.

    Svar: Hehe, jo, vet att handling i detta fallet inte stämmer med det jag brukar säga, men denna gången var det ju bara för att sträcka på benen på väg till blogginlägget som kom efter... Typ... Och visserligen var inte Valsta lika segregerat som Rinkeby, men det fanns ganska många varianter där också...Men får väl åka dit nästa nationaldag, hänger du med? ;-)
    Jimmy Steen

    2014-06-11 | 11:05:18
    Bloggadress: http://nykping.blogg.se/

Kommentera inlägget här: