Kontraster

högt och lågt, svart och vitt, stort och smått

I dagarna två, två

Kategori: Händelser

 
On stage!
 

 
Som vanligt en hel massa uppträdanden i både Gripsholmsparken och vid torget,
där både kända och okända och även däremellan underhöll.
Inga kioskvältare i mina ögon om man inte räknar in bandet Moderna Tider som är ett
rent cover-band med Gyllene Tider-låtar in mass, dom gillade jag!
Bilderna visar både eftermiddags- och framförallt sena kvällsbilder vilket gör ljuset
lite mer spännande när man fotar.
 
 
Ejnefjall & Goliat
 
 
  
Pwned by gravity
 
 
Festens konferencier Peter Rylander in action
 
 
 Ett av helgens dragplåster var rapparen Linda Pira.
Hon var featurad av, som det heter, The Zalazar Brothers och rapparen Big.
Skryt lagom säger jag...
 
  
 
   
 
 
 
Moderna Tider - Gyllene Tider
     
 
Väldigt lik Sting, eller hur?
 
 
Robin Stjernberg - helgens andra dragplåster som spelade på lördagen.
Dussinartist i mina ögon, men smaken är ju som baken...
  
 
Detta var ett litet smakprov av det som bjöds, vill man se mer bör man vara på plats själv.
Då det alltid är kul att fota scenframträdanden i lagom mängd så kommer det
säkert mer här på Kontraster innan sommaren är över, håll ögonen öppna!
 
Hasta la vista!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Lasse Jansson säger:

    Konsertfoto, nej det är otestat av mig. Du har mer vana på detta och det märks för jag tycker det finns synbara bevis på det bland bilderna i inlägget. Musikaliskt hade jag gärna hört några av artisterna denna gång men det kom annat i vägen detta år och Nyköpings festdagar kändes väldigt avlägsna där nere i Kroatien... :-)

    Svar: Haha, hade jag fått välja hade det nog hellre blivit en utlandssemester framför detta alla dagar i veckan men man tager vad man haver som sagt. Testa konsertfoto om du får möjlighet, det är ganska kul, det också!
    Jimmy Steen

    2014-08-13 | 21:22:26
    Bloggadress: http://lassesfoto.blogspot.com

Kommentera inlägget här: